Hoppa till innehållet

Köpvillkor

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@comfornette.se

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Svea Ekonomi

 

Betalning

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på comfornette.se. Genom att beställa varor på comfornette.se accepterar du de allmänna villkoren samt integritetspolicyn. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.

Vi har ej ett lägsta ordervärde. Beställningen måste innehålla minst 1 produkt.

Kortbetalning

Kortbetalning accepteras av Visa, Mastercard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt. Vår Betalningspartner SVEA ekonomi uppfyller kraven för 3D Secure.

Faktura & Delbetalning

I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Svea Ekonomi betalsätt hittar du på svea.se
Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på svea.se

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Svea Ekonomi påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjmålsränta.

Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp

Du som har betalt din faktura eller delbetalning med ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Comfornette. Comfornette återbetalar den summa som du har betalt efter att Comfornette har erhållit vara i retur.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leveransalternativ

Våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar på lagervaror. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Alla våra produkter har leveranstiden inne på produkten.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: info@comfornette.se

Det fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.

Vi erbjuder frifrakt över 500kr, detta gäller leverans inom Sverige. Vid leverans till Öar utan bro så kan vi förbehålla oss rätten att ej erbjuda frifrakt. Om detta skulle uppstå så kommer vi efter beställningen att informera kunden om eventuellt fraktpris.

Varor som skickas på Pall. Spabad, badkar & spalock skickas med DHL home delivery. Kund aviseras på SMS/Mejl där kund får boka ett datum för utkörning inom ett tidsintervall på 3 timmar. t.ex. 2021.04.21 mellan klockan 09:00 – 12:00. DHL chauffören kommer sedan att avisera innan leveransen. Om kund ej är hemma kommer godset att återgå till Comfornette Svenska AB. Ingen extra kostnad tillkommer om kunden ej är hemma och missar leveransen.

Paket skickas till kunds närmsta DHL utlämningsställe. Kund kommer att informeras att varan finns för upphämtning på något av Post, SMS & Mejl. Kund har 14 dagar på sig att hämta ut produkten innan den skickas i retur. Ingen kostnad debiteras vid missad uthämtning.

Ångerrätt

I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument 14 dagar (hos Comfornette 30 dagar) på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. I de fall där värdeminskning skett vid öppnandet och kontrollen av varan kommer Comfornette svenska AB debitera kunden för denna värdeminskning. Ångerrätten gäller inte hygienartiklar. För en enklare hantering bör kund före återsändandet göra en återköpsanmälan.

Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkännande av ångerrätt. Vid återsändandet skall kund betala returfrakten samt. Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t.ex. wellpappkartong) och fixeras med packmaterial så att den inkommer till Comfornette svenska AB på ett säkert sätt och inte skadas under transporten på grund av bristfällig emballering. Postnord har även en bra guide och den hittar ni här.

Du kan även meddela Comfornette svenska AB om frånträdande av köp genom att fylla i och posta Konsumentverkets blankett till oss. Erhållande av returnummer utgör inte godkännande av ångerrätt utan godkänns först när Comfornette svenska AB mottagit produkten och funnit den insänd i enlighet med ovanstående villkor. Vid fullt godkännande av ångerrätt återbetalas hela beloppet kunden betalt för varan inklusive eventuella kostnader som gäller ursprungsleveransen inom 14 dagar.

Här kan ni ladda ner Konsumentverkets blankett:
Klicka här för att ladda ner Ångerblankett

Vid post skickas blanketten till:

Comfornette Svenska AB
Industrigatan 10
51162 Skene

Vid mejl skicka till:
Info@comfornette.se

Reklamation och Garantier

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Vid fel ska det anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla ett fel på varan inom två(2) månader anses alltid inom skälig tid.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Hur går du tillväga vid en reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@comfornette.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Transportskada

Kontrollera alltid er leverans vid uthämtning från DHL. Om godset verkar skadat på grund av defekt kartong packa alltid upp och kontrollera själva varan. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skall kunden omgående kontakta logistikpartnern DHL 0771-345345 och reklamera godset. Kontakta sedan Comfornette svenska AB på telefon 057021550 och uppge order- eller fakturanummer samt DHLs reklamationsnummer. Skulle er order vara levererad med annan speditör, kontakta i första hand Comfornette kundtjänst.

Återbetalning vid ångerrätt

Om konsumenten använder sig utav sin ångerrätt så kommer återbetalning av köpeskillingen att ske inom 14 dagar. Kund står för returfrakt, om kunden vill att Comfornette Svenska AB skall boka en returfrakt kommer avgiften för frakten att debiteras av kunden.
Comfornette Svenska AB har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att produkten har kommit åter till Comfornette Svenska AB, eller att kunden lämnar bevis på att produkten har återsänts.

Återbetalning vid Reklamation

Om konsumenten reklamerar produkten och vid godkännande av reklamationen kommer Comfornette Svenska AB att återbetala hela beloppet, inklusive fraktkostnader och annan ersättning som konsumenten har rätt till enligt tvingande lagstiftning. Återbetalningen ska ske utan onödigt dröjsmål från beslut om godkänd reklamation.

Villkor för återbetalning (Ångerrätt & Reklamation)

Comfornette Svenska AB kommer att utföra återbetalning med samma betalningssätt som vid köpet. Comfornette Svenska AB har rätt att återbetala hela beloppet till konsumenten på annat sätt om konsumenten aktivt har godkänt sådant återbetalningssätt.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör etc.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ändringar till de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Adressuppgifter

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
Stockholm
www.arn.se

Företagsuppgifter

Comfornette Svenska AB,
Industrigatan 10, 51162 Skene.
Telefon: 0570 – 21150
E-post: Info@comfornette.se
Org-nr: 556756-3183