Meny
1. Kan jag ändra min beställning?

Om du vill ändra din beställning efter att köpet har bekräftats så måste du höra av dig till oss, vi nås på nummer 0570 – 211 50 eller via e-post på info@comfornette.se. Skriv ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vad du vill ändra med din beställning i mailet.

 

2. Ström & Inkoppling

Inkopplingsscheman och ritningar med mått finns på alla produkter, Du hittar produktbladen inne på produkten du är intresserad av eller i galleriet tillhörande produkten.

 

3. Hur lång är leveranstiden?

Själva leveranstiden är normalt 2–5 arbetsdagar. Vissa varor, som våra bubbelbadkar och spabad, tillverkas vid beställning. I dessa fall är den totala leveranstiden mellan 5–15 arbetsdagar. Information om en varas leveranstid hittar du på dess produktsida.

 

4. Varför ska jag köpa mitt bad hos Comfornette?

Svaret är enkelt. Med mer än 25 år i branschen är Comfornette en av de mest erfarna tillverkarna på marknaden, och vi är unika med att erbjuda svensktillverkade spabad och bubbelbadkar av högsta kvalitet. Vårt kontinuerliga arbete med innovation och teknik har resulterat i miljövänliga bad med en användarvänlig och elegant design som vi är stolta över. Vi värnar om våra kunder och vill att du ska kunna köpa ett högkvalitativt badkar eller spabad för ett så lågt pris som möjligt. Därför har vi numera inga mellanhänder, utan enbart försäljning direkt genom vår hemsida.

 

5. Kan jag köpa era bubbelbadkar & Spabad någon annanstans?

Nej, du kan endast köpa dem genom vår hemsida. Vi har valt att övergå till att enbart sälja våra produkter via vår hemsida, detta för att minska priserna för dig som kund så att du ska kunna köpa ett exklusivt och svensktillverkat bad för ett så bra pris som möjligt.

 

6. Behöver jag betala för leveransen?

Nej, Comfornette står alltid för fraktkostnaden när du handlar hos oss.

 

7. Kan jag ångra min beställning?

Ja, om du vill annullera din beställning skickar du ett mail till info@comfornette.se med ditt namn, din adress, din e-postadress samt ordernummer.

 

8. Hur levereras varorna?

Varorna levereras av DHL. Som kund är du själv ansvarig för installationen av varorna. Paket skickas till Service Point, större gods som Badkar, Spalock & Spabad skickas med hemleverans.

 

9. Vad gör jag om jag vill returnera en vara?

Som kund har du enligt lag 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans. På Comfornette erbjuder vi även 30 dagars öppet köp. Om du vill returnera en vara så skickar du ett mail till info@comfornette.se som innehåller ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt tydlig information om vilka varor som ska returneras.

 

10. Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?

Om du mot förmodan behöver reklamera en vara på grund av fel eller defekt måste du omedelbart kontakta info@comfornette.se och ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en klar beskrivning av felet. Vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden vid reklamationer. Se mer under rubriken Köpvillkor Webbshop

I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom 3 år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Comfornette svenska AB inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan.

 

11. Hur installerar jag mitt bubbelbadkar/spabad?

Anlita en behörig elektriker som kan sköta installationen av badet. Vid installation av spabad rekommenderar vi även att du anlitar en kranbil för att få badet på plats. Det är viktigt att du har förberett en plan och stabil yta där badet kan stå.

 

12. Hur hanteras mina personuppgifter?

På Comfornette värnar vi om din personliga integritet och vi strävar alltid efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt i enlighet med rådande lagar och regler för personuppgiftsskydd. För mer information om hur vi behandlar personuppgifter, läs vår integritetspolicy.

 

13. På vilket sätt tar Comfornette ansvar för miljön?

Comfornette eftersträvar alltid att tillverka produkter av högsta kvalitet samtidigt som vi värnar om miljön. Därför tillverkar vi våra badkar utan lim, silikon och PVC-slangar som släpper ifrån giftiga ämnen som är skadliga för både hälsa och miljö. Vi använder oss även av ett innovativt och naturligt reningssystem i våra slangar och bad. Dessutom tillverkas våra badkar och spabad i Skene, vilket betydligt minskar transportsträckor och utsläpp.

 

14. Utförande A/B/C/D?

A/D är samma, B/C är också samma, de är endast spegelvända.

 

15. Skillnad på blandare Elipse/Quattro

Det är samma blandare invändigt och storleksmässigt. Samma liter per minut som kan flöda igenom. Skillnaden är att Elipse är rundade former och Quattro är fyrkantiga.

 

16. Vikt

Badkar/Friståendebadkar väger ungefär 35kg, Bubbelbadkar väger ungefär 50kg. Spabaden väger runt 400kg beroende på vilket system.

 

17. Kan man delbetala?

Ja, genom ett samarbete med SVEA kan vi erbjuda delbetalning, läs mer här: https://comfornette.se/delbetalning/

 

18. Transportskada

Kontrollera alltid er leverans vid uthämtning från DHL. Om godset verkar skadat på grund av defekt kartong packa alltid upp och kontrollera själva varan. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skall kunden omgående kontakta logistikpartnern DHL 0771-345345 och reklamera godset. Kontakta sedan Comfornette svenska AB på telefon 057021550 och uppge order- eller fakturanummer samt DHLs reklamationsnummer. Skulle er order vara levererad med annan speditör, kontakta i första hand Comfornette kundtjänst.

 

19. Garanti

Vi erbjuder 2 års fullservice garanti på alla våra produkter. Detta innebär om att service behövs på er produkt, så kommer vi ut kostnadsfritt och åtgärdar felet.
5 års garanti på alla skal (badkar & spabad)
10 års reservdelsgaranti, Vi kommer tillhandahålla reservdelar till er produkt i minst 10 års från köpedatum.

 

20. Leveransförseningar

Vid leveransförsening kommer Comfornette svenska AB kontakta dig via mail och informera dig anledningen till förseningen och ett uppdaterat leveransdatum.

Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Spabad har normalt en leveranstid på upp till 4 månader. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Skulle leveranstiden överskrida uppgiven maximal leveranstid har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar. Vid köp av ej lagerförda eller restnoterade produkter kan uppgift om maximal leveranstid ej lämnas då detta ligger utom vår kontroll. Skulle leveranstiden bli orimligt lång eller given leveranstid ej visat sig vara korrekt har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar.

 

21. Ångerrätt (privatkonsument)

I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument 14 dagar (hos Comfornette 30 dagar) på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. I de fall där värdeminskning skett vid öppnandet och kontrollen av varan kommer Comfornette svenska AB debitera kunden för denna värdeminskning. Ångerrätten gäller inte hygienartiklar. För en enklare hantering bör kund före återsändandet göra en återköpsanmälan. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkännande av ångerrätt. Vid återsändandet skall returfrakten vara betald samt med faktura/följesedel bifogad och i förekommande fall vara tydligt märkt med returnummer. Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t.ex. wellpappkartong) och fixeras med packmaterial så att den inkommer till Comfornette svenska AB på ett säkert sätt och inte skadas under transporten på grund av bristfällig emballering. Postnord har även en bra guide och den hittar ni här. Du kan även meddela Comfornette svenska AB om frånträdande av köp genom att fylla i och posta Konsumentverkets blankett till oss. Erhållande av returnummer utgör inte godkännande av ångerrätt utan godkänns först när Comfornette svenska AB mottagit produkten och funnit den insänd i enlighet med ovanstående villkor. Vid fullt godkännande av ångerrätt återbetalas hela beloppet kunden betalt för varan inklusive eventuella kostnader som gäller ursprungsleveransen inom 14 dagar.

 

22. Säker kortbetalning på nätet

Vi använder oss utav “3D Secure”, vilket innebär säker kortbetalning med kort från Mastercard och Visa.

23. Kundtjänst Öppetider

Vår kundtjänst via telefon och mejl är öppen 09:00 – 17:00 alla vardagar. Mail besvaras senast nästa arbetsdag.
Chatten är öppen och bemannad 24/7.

24. Övriga villkor

I fall tvist uppstår mellan Inet AB och privatkonsument följer Inet AB alltid ARN:s rekommendationer.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Skapa ett konto för att påskynda framtida utcheckningar, spåra orderhistorik och ta emot e-post, rabatter och specialerbjudanden